State Capture Inquiry: Agrizzi names allegedly corrupt journalists

State Capture Inquiry: Agrizzi names allegedly corrupt journalists

After causing a stir last week with his revelation that select journalists received bribes from BOSASA, Angelo Agrizzi returns to continue his testimony. According to Agrizzi, the list included Pinky Khoabane.

PAY ATTENTION: Click “See First” under the “Following” tab to see Briefly.co.za News on your News Feed!

Angelo Agrizzi, former COO at BOSASA, has returned today to continue his testimony at the State Capture Inquiry.

Last week Agrizzi had the nation abuzz with the news that BOSASA had allegedly paid journalists to write positive news about the company.

Today, Agrizzi testified that he did not have the full names of all the reporters on BOSASA's payroll. However, he did identify Pinky Khoabane as a bribe recipient. Khoabane has vehemently denied the allegation.

PAY ATTENTION: Save mobile data with FreeBasics: Briefly is now available on the app

Photo by Deaan Vivier/Netwerk24/Gallo Images/Getty Images

Photo by Deaan Vivier/Netwerk24/Gallo Images/Getty Images
Source: Getty Images

According to the Citizen, Agrizzi told the commission how the company had paid R30 000 to pay journalists to write flattering stories about BOSASA.

Agrizzi explained how he had been approached by Papa Leshabane (executive director) who had requested the funds for the journalists. At this point in time, BOSASA had been receiving a ton of negative publicity.

READ ALSO: Mbalula: The ruling party is determined to listen to South Africans

Leshabane had told Agrizzi that he had contacts who would be able to aid BOSASA in rejuvenating its public image as well as provide BOSASA with tip-offs when there was a negative story on the horizon.

Out of his 'little black book' (where he had detailed bribes), Agrizzi named 'Ntuli,' who worked for either the Times or The Star, 'Khoabane', who Leshabane worked with closely, and another journalist named 'Bongs.'

Pinky Khoabane was the only reporter to be named in full. Agrizzi explained that:

“[Leshabane] was evasive on giving me the full names, the best person to ask would be him,”

BOSASA had also employed Benedicta Dube, a media consultant, who he claims was paid 'well over R1 million' on one occasion for services.

Stephen Laufer had also been employed, 'on a strategic level.' Laufer had once been an employee of the Mail&Guardian and is alleged to have been a KGB spy.

Advocate Paul Pretorius, head of legal for the commission, has confirmed that the inquiry's investigators have instituted a probe into the situation.

Enjoyed reading our story? Download BRIEFLY's news app on Google Play now and stay up-to-date with major South African news!

Source: Briefly.co.za

Related news
Pretoria chief magistrate benefited from state capture, received R200k security upgrades

Pretoria chief magistrate benefited from state capture, received R200k security upgrades

Pretoria chief magistrate reportedly received R200k security upgrades from Bosasa
Briefly.co.za
Mailfire view pixel