Sanef wants the names of journos Mantashe allegedly paid for silence

Sanef wants the names of journos Mantashe allegedly paid for silence

- 'Slay queen' Lerato Makgatho opened a whole can of worms when she revealed private information about Ministers Tito Mboweni and Gwede Mantashe

- Mantashe gave Sanef (SA National Editors’ Forum) a big surprise when he claimed that he paid 2 Sunday World journalists to not run a story about his alleged affair with Lerato

- The forum is now insisting that Mantashe make known the names of these reportedly unethical journalists

PAY ATTENTION: Click “See First” under the “Following” tab to see Briefly.co.za News on your News Feed!

The SA National Editors’ Forum is very upset with the news that journalists have been paid off to not write about a rather scandalous story.

Lerato Makgatho, a 'slay queen', has brought to light an alleged love triangle between her, Minister Tito Mboweni and Minister Gwede Mantashe.

As reported on by Briefly.co.za earlier, Mboweni and Mantashe have apparently been eating salad from the same bowl, as could be learned from Sunday World.

READ ALSO: Report: Zille loyalists plotting to whitewash the DA in takeover

Makgatho has described her intimate experience with the married Mantashe, lauding him as a 'tiger in bed', in comparison to Mboweni who allegedly wanted to switch off the lights and 'cover ourselves' when it came to doing the deed.

Mantashe then said that he paid 2 Sunday World journos to not cover the story and rather forget about it.

According to the report, Mantashe actually begged the journalists to not go ahead with the story.

"I begged them not to write the story. I paid two journalists at your publication. I will not reveal their names."

Sanef will be formally requesting the names from Mantashe, according to TimesLIVE.

"Further, we want to remind the public that we have launched our own independent Inquiry into media credibility and ethics, chaired by retired Judge Kathleen Satchwell.
"We encourage any South African with evidence of journalists acting unethically or illegally to approach Judge Satchwell and the authorities."

READ ALSO: Ramaphosa teases British PM Boris Johnson ahead of World Cup clash

Makhudu Sefara, Sunday World editor and publisher said he would investigate the matter.

"As the new owners and managers of this newspaper, we take the claims made by Mantashe, which ostensibly happened before the paper was bought by Fundudzi Media, very seriously."

Enjoyed reading our story? Download BRIEFLY's news app on Google Play now and stay up-to-date with major South African news!

Source: Briefly.co.za

Mailfire view pixel