Tbo Touch Finally Responds to Claims He Was Fired From Soweto TV

Tbo Touch Finally Responds to Claims He Was Fired From Soweto TV

- Tbo Touch has finally responded after he was fired from Soweto TV a few weeks back

- The former Metro FM presenter was accused of reducing the staff's salary without consulting the board

- Touch, who has been reinstated to his position, revealed that he has decided to leave the channel at the end of May this year

PAY ATTENTION: Join Briefly News' Telegram channel! Never miss important updates!

Tbo Touch has opened up about allegedly getting fired from Soweto TV. The media personality made newspaper headlines recently when he was reportedly axed from the local TV station.

The former Metro FM presenter was accused of reducing the staff's salary in order to cut costs without consulting the board. The star told a local publication that the documents were "fraudulently fabricated for destructive purposes".

He revealed that the matter is now with the commercial claims court. Touch has decided to leave the station at the end of May this year even though he was reportedly reinstated to his position.

Read also

Arthur Mafokate clears air amid allegations of looting money

He told Daily Sun why he was dismissed earlier from the community TV station. He said when the new board took over in 2019, the channel was over R19.7 million in debt. Touch explained that they could have retrenched staff but "opted for a 7%- 11% salary decrease".

"The current board helped to reduce the amount by half. TV add spend dropped significantly in 2020."
Tbo Touch Finally Responds to Claims He Was Fired From Soweto TV
Tbo Touch has finally responded to claims he was fired from Soweto TV. Image: @iamtbotouch
Source: Instagram

In related news, Briefly.co.za reported that Tbo Touch was reportedly axed by a disputed board chairperson at Soweto TV. The former Metro FM presenter was removed by Tuis Jabulani Nkutha from his acting CEO position and that of non-executive director of the community TV station.

Nkutha also axed head of channel Nokuthula Zulu. It has been reported that Touch and Zulu are allegedly responsible for taking a decision to reduce the staff's salary as part of cost cutting measures.

Read also

Mzansi rappers react to missing Arts Dept money for Covid 19 relief

The employees reportedly took the channel to court and won. Sunday World reports that the station was then ordered to pay the workers a three-months salary but it failed to pay back the money.

In an unexpected turn of events, the secretary of the board and legal adviser Sizwe Gcayi suspended Nkutha on Friday as the director of the board. He declared Nkutha's position as chairman of the board unlawful and illegal.

Enjoyed reading our story? Download BRIEFLY's news app on Google Play now and stay up-to-date with major South African news!

Source: Briefly.co.za

Online view pixel